FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
METODY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.prip2.fora.pl Strona Główna :: Kosz
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anka




Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:25, 29 Kwi 2009    Temat postu: METODY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH

Szanowni Państwo.

By uniknąć pewnych niekomfortowych (zwłaszcza dla Was) sytuacji,
ale także by nie było niejasności.
By zarówno tworzenie prezentacji multimedialnych, jak i samo prezentowanie
przez Was stworzonych komunikatów
było klarowne, jasne i przystępne podam kilka " kluczy".


a. Prezentacja multimedialna musi być przejrzysta i czytelna

Czcionki tytułowe, nagłówkowe sa większe niż te śródtekstowe około
24 do 45 pkt.; często boldowane (pogrubiane)
Czcionki śródtekstowe, w zależnosci od kroju czcionki od około (16) 20
do 24 pkt ale bardzo często bywają wieksze nawet 35pkt
Czcionka musi kontrastować z tłem CIEMNA NA JASNYM LUB NA ODWRÓT JASNA NA
CIEMNYM, ale nie żółta na seledynowym - CZYTELNA

b Prezentacja musi być do ogarnięcia wzrokiem

Nie wpisujemy na slajdy wszystkiego co zamierzamy POWIEDZIEĆ, z jedynie
pewne hasła (zajawki)
To mają być najważniejsze, łatwe do przeczytania, zapisania informacje
Dobrze jest popierać tekst przykładami, które go ilustrują, ubarwiają:
rysunki, wykresy, fotografie, filmiki, dźwięki

c. Prezentacja musi być efektowna

czyli taka byśmy chcieli ją oglądać, by coś się w niej działo.
Monotonna prezentacja jest gorsza od nudnego wykładu.
Dobrze jest posłużyć sie jakimiś efektami wejścia, zarówno dla
tekstów jak i dla innych elementów,
ale niech to będzie jeden efekt, góra dwa.
To ma być efektowne i efektywne, a nie efekciaskie.
Nie chodzi o to by wszystko migało, spadało i wirowało.

d. PREZENTUJACY:

- muszą być przygotowani (nie wystarczy stworzyć pokaz slajdów),
- muszą być "ekspertami" w danej dziedzinie,
- możemy "podpierać sie notatkami, ale
- NIE CZYTAMY!!!, mówimy, opowiadamy, dopowiadamy, nie czytamy!
- przeczytać Możecie definicję, ważniejszy cytat, ale nie odczytywać
treść z kartek lub slajdów

e. inne ważne elementy

Bardzo ważny jest kontakt wzrokowy z naszymi odbiorcami,
Równie istotną kwestią jest dynamika wypowiedzi, wskazywanie elementów
ważnych,
Intonacja i modulowanie głosu, czyli to o czym mówi się na zajęciach z
mediów w edukacji i pracy lub emisji głosu, przy okazji mediów audialnych.

Prezentacje podpisujemy swoim nazwiskiem
Prezentacja musi posiadać biblografię!
Prezentację przynosimy (najlepiej) na płycie CD
Materiały, najważniejsze informacje (w tzw. pigułce) wysyłamy do
wszystkich z grupy oraz kopię do mnie (w jednym mailu)

W razie pytań, proszę pisać.
Uprzejmie proszę o przekazanie wskazówek grupie.
Proszę się nie denerwować i potraktować to jak inwestycję;
to także nauka, nauka związana z występowaniem na forum.
Życzę powodzenia
i serdecznie Państwa pozdrawiam

mgr Mariusz Przybyła


P.S.

Proszę przeczytać jeszcze raz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.prip2.fora.pl Strona Główna :: Kosz Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     www.prip2.fora.pl: Wspia Resocjalizacja Rok II     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin